Thursday 17 May 2012

Kenangan ku bersama MRC!!

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Pada mulanya diba tak nak update blog tentang MRC mahupun mngunjungi group fb MRC, sebab terasa sebak atas perpisahan kami..tapi mengenangkan kenangan manis yang terukir ingin ku coretkan ke dlam blog ku ini..
*wahh..ayat jiwang mana aku ambil ni?? =D 
well actually memang betul terasa sebak!!!

Ingat lagi pada mulanya join MRC hanya sekadar mnghantar borang dan tidak mngharapkan diterima..rupa2nya, alhamdulillah diba dipilih untuk mnjadi Mahallah Representative Committee (MRC) bagi sesi 2011/2012, dan diberi jawatan sebagai assistant secretary di Mahallah Khadijah..

At first i don't have a clue of what is MRC...tapi bila dah join, oke, i get it!! MRC ni merupakan wakil kepada penduduk mahallah (kolej kediaman) dan kami bertanggungjawab utk mngadakan program buat penduduk mahallah..banyak juga program yang telah dianjurkan seperti Mahallah Open Day, Local Comunity Service, Traditional and Culture Week dan berbagai lagi..itu baru intermahallah belum lagi intramahallah, lagi lah bnyak..kesemua sekali ada 6 mahallah dan setiap mahallah ada 11 org wakil..total up 66 people!! weeee~~

66??  it's a one big family i can say!! and yes it's a FAMILY!!! tidakku sangk
a diba akan mendapat sebuah family yang begitu besar, happening and havoc, bertanggungjawab dan berbagai-bagai character yang ada dlam keluarga yang besar ni..

setiap kali menganjurkan program ukhuwah kami semakin rapat, terutama sekali bersama Keluarga MRC Mahallah Khadijah..Pengalaman apatah lagi!! begitu baaaaaaaanyak!! malah perwatakan dan cara2 abang2 dan kakak2 MRC boleh diba jadikan tauladan dan role model untukku berubah menjadi lebih baik!! =D 

Pelbagai didikan dan ajaran, nasihat dan teguran diberikan atas dasar kasih dan sayang yang sudah tentunya akan diba pahatkan dlam memori ingat!! Banyak juga pengalaman yang diperoleh semasa menganjurkan program, dan pengalaman ini menjadikan diriku mnjadi lebih matang..(anak bongsu mmg tak matang sikit, haha)


pengalaman memegang walkie talkie semasa Mahallah Open Day..=D


pengalamn mnjadi Fasi bagi program Local Community Service LOCUS 1.0 


pengalaman mnyembelih ayam..


menjadi MC pada KC appreciation night setelah sekian lama x jadi MC..


Keluarga MRC Mahallah Khadijah yang happening and havoc gitu...=D 



and lastly i want to dedicate a video to Family MRC CFS IIUM 2011/2012..


video ni simplified version..haha sbb dah bnyak video tentang program2 MRC =D
**sorie for the bad quality..

pada post abg Fuad dlam Group MRC,
kata sebuah syair arab:
"Jangan ucapkan 'selamat tinggal,'
Bahkan ucapkanlah " Hingga kita jumpa lagi,
Seandainya tidak di bumi Tuhan,
Mudah mudahan di syurga Nya nanti kelak.


oleh itu, diba takkan ucapkan selamat tinggal, tapi SEHINGGA KITA BERJUMPA LAGI!! =D
sekian dari diba buat post kali ni, moga berjumpa di dalam post yang akan dtg..

P/s: air mataku terkorban semasa mmbuat video dan juga post nie.. T__T




6 comments:

  1. insyaAllah..kiter jmpe lgi yew diba.. :')

    ReplyDelete
  2. terlalu sekejap masa berlalu, tak terasa satu semester dengan anda anda semua, moga diberi peluang oleh Allah utk bertemu lagi.cari la kami kat gombak ye.hihi.moga aman dengan iman.=')

    ReplyDelete
  3. 'abg' pun nak mintak maaf andainya segala tindak tanduk menjadi satu kejanggalan buat diba. terima lah segala gurauan antara kita sekeluarga sebagai satu hiburan ynag mengeratkan ukhuwah bersama..

    HOYEAH!!

    Dapat jugak aku berpuitis.. haha.. Anyway, the best of luck for your future. Terus menabur bakti buat manusia sejagat, walaupun kita tidak diperhatikan. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..

    ReplyDelete