Friday 8 March 2013

MRC LTW DAY THREE ^^

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

last day~~~ 

hari terakhir ni, ingat dah tiada aktiviti berat, rupanya ada explorace, well mmg lah tak berapa nak berat, tapi nak berlari masuk hutan ke check point tak semput diba?? haha mmg sorry sangat sbb tak boleh nak berlari laju cam korunk ye.. =D

ade 5 checkpoint kesemua nya, ada yang kena translate source code, transfer ulat guna tangan (ewwwwww), masuk kolam cari huruf dan eja nama 'schwarzenegger', masukkan air dalam botol dan masukkan bola ping pong dalam baldi ^^

translate source code ^^

cari huruf dalam kolam dan eja nama 'schwarzenegger'

eeeeeeeeeeee..transfer ulat guna tngan~~ 

masukkan air dalam botol..GO PAN!!!

masukkan bola ping pong dalam baldi..

habs explorace balik bilik and start packing barang untuk balik PJ..masa ni hati dah rasa berat, sbb fikirkan kerja2 yang berada di PJ sedang menanti diba pulang..

errrkkk..ape yang solihin buat tuh? haha






Loyang..bereh boh!!

Blender..Mantop!!

Pisau..Zaaass!!

Lesung..Good Job!!

Pan Pan Pan..Gambattee!!

Pemangang Ajaib..

k fine..x nak letak gambar ni sbanarnye..tapi terpaksa sbb ade Layang adventure dan juga RMDD staff..

semasa closing ceremony, ustaz zizi suruh kami semua bersalam salaman..masa ni diba dah mula rasa sayu, tunggu air mata nak keluar je, tapi tahan jangan bagi keluar..tapi tak boleh nak tahan mmg meleleh jugak lah..then masa madam rose berucap, pon rasa nak menagis..

kenapa diba menangis ye?? sbb teringat yang ni LTW yang terakhir bersama MRC di CFS, banyak memory yang diba cipta bersama MRC selama 2 tahun ni..dan pada masa tu teringat memory lama dengan MRC batch lepas yang sangat indah..dan kali ni punya memory pon the best!! sebab lain ialah sbb penat, dan nanti dah balik PJ banyak kerja2 yang perlu diselesaikan..tapi sebab pertama ialah yang mula2 tu.. T________T
act, korunk nmpak je diba ni bising2, kanak2 riang, tapi dalam hati mmg sangat fragile..tak percaya, tanyalah akak MRC KC batch lepas, bnyak kali diba nangis, even masa jadi MC appreciation night Mahallah Khadijah pon diba boleh nangis sampi madam pun tegur..hehe 
masa closing ustaz zizi ade offer sapa nak bagi ucapan kat depan, hati ni nak sbenarnya, tapi tak nak lah, nanti tak leh nak stop meleleh..haha jadi diba akan ucap kat sini je..

MRC batch kali ni mmg sangat bertuah mendapat program LTW yang macam ni kali ni, di mana kalian belajar sesuatu disebalik aktiviti yang kalian lakukan..masa ice breaking it self, kita dah belajar untuk buangkan perasaan malu kita utk berhadapan dengan orang dengan buat senyum tujuh bagai..masa second day tak yah cakap lah mmg banyak kot!! like i said, ni pertama kali kita betul2 berkerjasama mmbantu rakan2 kita semasa jungle trekking dan semasa balik, andai kita penting kan diri masa tuh mungkin kawan kita dah hanyut dibawa arus deras or jatuh tergelincir.. utk abseiling pulak, kita semua takut nak buat, tapi ianya banyak mengajar kita utk berfikir dalam masa yang genting di mana tiada siapa yang boleh bantu kita dan hanya kita sahaja yang boleh membuat keputusan, abang ja dan abang afzal cuma boleh bagi arahan kepada kita je, kita yang kena beranikan diri hadapi segala halangan tersebut..kita juga belajar utk tangani dan atasi kelemahan kita kepada gayat..

kemudiannya, ukhuwah mmg semakin rapat, antara MRC Khadijah pon dah mula gila2 macam kak diba die jugak..haha sorry lah ye, bukan niat diba nak ajar mereka ni bukan2 cuma, klo serious je, tak syok nak buat kerja, adik2 MRC pon kata yang diba ni tak matang..haha agak hairan di situ, dulu diba yang digelar matang oleh akak MRC, tapi kali ni jadi tak matang pulak..haha pon boleh lah..
kesian syira kami kerjakan..tapi mmg lawak sangat adik-adik MRC kali ni..ahaha tak pasal2 diba ada mak baru..haha sorry ye syira..

last sekali, diba harap agar apa yang kita belajar semasa LTW ni kita dapat aplikasikan dalam gerak kerja kita yang akan datang, dan better yet dlam kehidupan kita..apa yang kalian belajar ni mmg takkan dapat dalam kelas..hanya melalaui aktiviti2 ni je yang kalian boleh dapat..

jadi di sini, diba nak minta maaf kepada semua, andai terlebih kebisingan tu sampai terguris hati dan terkasar bahasa, dan  nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Layang advanture (Ustaz Zizi, Abang Hisam, Kak Suhaila, Abang Afzal, Abang Ja, Abang Pa'an dan yang tak disebut), kepada RMDD dan juga kepada MRC sekalian..terima kasih atas memory yang kalian berikan buat kali yang terakhir diba akan berada di CFS, insyaAllah kat Kuantan nanti pasti diba akan rindukan kalian.. =D (oke masa tgah type ni mmg meleleh air mata kot..haha) Semoga berjaya menjwab exam!! jawab elok2 semua, yakinlah yang Allah sentiasa bersama kita, berdoalah kepadanya utk permudahkan kita menjawabnya..selamat menjalankan aktiviti Mahallah dan juga intermahallah yang bakal berlansung MaetCamp dan juga ICOS..

akhirnya, tamat jugak entry kali ni..perghh panjang bebeno hehe terima kasih kerana sudi membaca.. ^^

Pan Pan Pan...will always be in my HEART!! <3

No comments:

Post a Comment